28 Şubat 2011 Pazartesi

ETİLİFE - OCAK 2011




Sizi 'Hepsi' grubundan tanıyoruz ama yeteri kadar değil. Şimdi yepyeni bir oluşumla kendinizi bize nasıl tanıtırsınız?
G: Evet, Hepsi'deyken gruba, grubun temasına ve projelerine uyumlu bir Gülçin tanıdınız. Ama şimdi yaptığım işlerle ve şarkılarla beni yavaş yavaş tanımanızı isterim.

İlk albüm heyecanı vardır sanırım. Sunum aşamasına kadar bir sürü emek vardır...Bize yeni albümünüzden ve albümün çıkışına kadar hissettiklerinizden bahseder misiniz?
G: Bu bahsettiğimiz uzun bir süreç, o yüzden soyutlamak zorundayım, öncelikle içimdeki müzik nasıl birşeydir diye aradım, bir çok demo yaptım, "Yastıklara Sarılıp Yatar Mıydın" ve "BRAVO" benim 2009'un son aylarında yaptığım ve inandığım demolardı, ben hep zaten orta okuldan beri yazıyordum ama pek az insan yazdıklarımı görebilmiştir. mayıs ayında da öncelikle rüyamda Özgür'le tanışmadığım halde özgür'le çalıştığımı ve çıkış parçamın patladığını gördüm, ertesi gün beraber çalışacağımız haberini aldım. şok oldum. Deniz Erten'le tanışmıştık, beraber şarkı yazmaya karar vermiştik, 2010 mayısın başında ARA ARA'yı yazdık ve hemen demosunu özgür'le yaptık.o andan itibaren altyapılarımızın asıllarını yapmaya başladık, özgür'le Bravo'nun her aşamasında kararları beraber verdik. mix, master, fotograf cekimi, koreografımın Türkiye'ye getirilmesi, klip çekimi ve montaj vs., kapak tasarımı, düşünülen projeler derken, zaman akıp geçti ve buradayız. Heyecanlı olmam çok normal, çünkü tüm bu süreçte seyirci size "Bravo" demiyor duymadıkları ve görmedikleri için, Bravo'ları alabilmenin hayaliyle çalışıyorsunuz. ama bu süreçte bile beni görmeseler de GEFC beni hep desteklemeye devam etti; çok teşekkür ederim.

Tüm şarkılarda sizin imzanızın olduğunu duyduk. Kendi bestelerinizi nasıl oluşturuyorsunuz? Yani ilham kaynağınız nedir?
G: Yaşadıklarımla yazıyorum. Farklı yöntemlerim var, farklı bir çok şekilde oluşturabiliyorum. Merakla çalışıyorum, öğreniyorum, bu konuda okuyorum besleniyorum, konservatuvarda dans kompozisyonla ilgili öğrendiklerimi müziğe uyguluyorum aslında.


'Ara ara' klibinizi çok beğendim. Hepsi grubundan sonra ilk deneyimiz. Peki bundan sonrası için hedefleriniz nelerdir?
G: Görelim... Daha iyisini de yapabileceğimi bilen, beni tanıyan kişiler var. En önemlisi istikrarlı olabilmek.


“Ara Ara” video klibinizden sonra BRAVO'ya mı kilip düşünüyorsunuz?  Bunun nasıl olması bekleniyor? Sizce insanlar üzerinde nasıl bir etki bırakır?
G: " Yastıklara Sarılıp Yatar mıydın" isimli şarkıyı 1 kez Kral Tv'de dinlediler ve bir çok kişi ağladığını söyledi, demosunu dinleyenler de ağlıyordu, ben de ağlayarak yaptım ve bu duyguyu kaybetmemek için doğallığa önem verdik, sanırım dinleyici bunu hissediyor. 2.klip slow şarkıya çekilsin diyenler oluyor sadece 1 kere dinlemiş olmalarına rağmen. Ama klipten önce arkadaşlarım arasında Bravo, ara ara'dan daha cok ilgi çekiyordu. Bana kalırsa ben bir seçim yapamıyorum zaten amacımız da buydu, her biri ayrı kulvarlarda şarkılar, biri çok damardan duygusal bir slow şarkı, biri çok biraz funky eğlenceli tam konser şarkısı, biri güçlü daha elektronik esans taşıyan bir şarkı. Karşılaştırmamak lazım bu şarkıların her biri kendi kulvarında görevlerini başarıyla yerine getiriyor bence. çok mutlu oluyorum.


Danslarınız da oldukça dikkat çekiyor. Bunun için aldığınız eğitim ya da formunuzu koruma adına yaptığınız bir şeyler var mı bahsedebilir misiniz?
G: Benim esas eğitimim bale ve modern dans üzerine. hayatımda 40'ın üzerinde koreograf ve öğretmenden ders aldım. son zamanlarda çok aktif olarak dans etmiyorum. Normalde hayatım günde en az 6 bazen günde 11 saat dans ederek geçti. son zamanlarda yalnızca koreografım david ile çalıştım o da 5-6 gündü. ben aslında yoga yapıyorum yıllardır kimi zaman düzenli devam edemiyorum ama vücudum zaten doğuştan yapısal olarak esnek ve yıllarca dans etmiş olmamın avantajları da vücudumda ve bilincimde var. spor salonunda çok sıkılıyorum ama zorla gittiğim de oluyor. onun yerine doğada yürümek, bol oksijenle yakmak, kendinizi dinleyerek önem vermek daha mühim.

Danslarınız ve vokal çalışmalarınızla oldukça dikkat çektiniz. Bu albümden sonra da farklı çalışmalar da sizleri görebilir miyiz?
G:Tabii ki.


Ayrıca sesinizin farklı bir rengi var. Bunun için yaptığınız çalışmalar eğitim aldığınız özel biri var mı? Yeni albüm çıkaranlara önerileriniz nelerdir?
G: Çok teşekkürler. Ses rengimle ilgili iltifatlar aslında yaradanımıza duyulan bir beğeni. Bana düşen görev onu iyi kullanmak ve ona iyi bakmak, çalışmak. erkek bir şan hocam vardı, son yıllarda başka bir bayanla çalışıyoruz... Ama düzenli devam etmediğim dönemler oluyor, açıkçası. Düzenli derse gittiğinizde, ya da egzersiz yaptıktan sonra şarkı söylediğinizde farkı bilebiliyorsunuz, eğer farkındalığınız yüksekse. Ama "ben her şartta şarkı söylüyorum" diyenler oluyor , farkı bilmedikleri için neden bahsedildiğini bilmiyorlar. aynı ısınmadan dans etmek gibi bir şey bu.

Etiler'de tercih ettiğiniz mekanlar, spor merkezleri..vb yerler nelerdir? Sizin için önemi nedir?Etilerle bizimle paylaşabileceğiniz bir anınız var mı?
G: Etiler benim 2001 - 2008 arası hayatımın geçtiği yerdi, okulun modern dans bölümü oraya taşındı çünkü ve grubun bir çok faaliyeti etiler'de sürdürülüyordu. Etiler'de mantı yemek güzel.

0 yorum :

Yorum Gönder