16 Aralık 2010 Perşembe

SOKAK KEDİLERİ İÇİN KEDİ BARINAKLARI YAPMAK :)





Sokak hayvanlarına sokak barınakları yapmakla ilgili bir video izledim.  ( bkz: http://www.youtube.com/watch?v=Ohb8MYDpBgg  ) oldukça eğlenceli görünüyordu. Ben büyük bir kedisever olarak "bu güzel yardımı yapmazsam yerimde duramam" dedim. Hep bir kedi çetesi görüyorum ; hep beraber yan yana oturup güzel güzel geçiniyorlar , fakat her iklim değişikliğinde izledikleri davranış biçimi aynı oluyor. Çok komikler. Hatta bu durumun fotograflarını çekiyorum. Biri ne yaparsa diğerleri sanırım onu taklit ediyor. Kedi, ki kişiliği olan , kendi fikri olan, asil bir canlıdır, sanırım içgüdüsel sıcak sevme durumu ve ihtiyacı vs. aynı patikayı yürütüyor. Da Vinci'nin de dediği gibi ağacın dalları yanındaki dallara benzer ya, öyle bir şey herhalde. Neyse , bizim kediler nerede sıcak bir obje onun üstüne tünerler, nerede kuytu orada ferahlarlar derken , yağmurlu günlerde içimi sızlatırlar. Ben de hep pencereden öyle bakıp üzülürüm. Bu videoyu izlediğimde , "işte elime yardım etmek için bir fırsat geçti!" diye düşündüm! Sanki küçük kedicikler "Allah'ım çok soğuk, keşke içine girebileceğimiz bir yuva olsa" dediler, sonra bir kaç yeryüzü meleği insan bu videoyu yaptı ve işte bana ve arkadaşlarıma "bunu yapın, kediciklerin buna ihtiyacı var" diye bu videoyu bizlere ulaştırdı. Böylece üşüyen kediler mutlu olacaklardı. Bir-iki kedi belgeseli dvd'm var benim; kedilerin her şartta yaşayabildiklerini, soyu tükenmeyen dayanıklı hayvanlar olduklarını biliyorum. Ama kar soğuğunda ölmemeleri, eziyet çekmedikleri anlamına gelmiyor.

Konservatuvardan arkadaşlarım orçun ve melis (tıfıl) de kedi evi yapmıştı. Çok şeker evler yapmışlar. Orçun da beni teşvik etti malzemeleri bulmanın çok kolay olması konusunda , tek endişem buydu çünkü.

Videoyu bir kaç kez izledikten sonra, bir yapı marketten pembe strafor vs. malzemeleri babam bana getirdi. Su geçirmemesi için herşeyi yaptım. içini görebilmek için içeriye ayna koydum, ışıklandırdım içini görebilmek için, straforun dışını estetik olması için hediye kağıdı ile kapladıktan sonra su geçirmemesi için yine jelatinle kapladım, bantlarım zaten su geçirmeyen en dayanıklı bantlar.İnanın ki, bu kadar eğlenceli bir hobby yok !!! Daha "2008'de" yazdığım benim dünyam isimli yazımı okuyanlar bilirler. Ben , dünyaya yararlı insanlar olmamız gerektiğini düşünüyorum. Dünya bize neler veriyorsa, biz de ona karşılığını verebilmeliyiz,bu bir teşekkürdür. Biz aldığımız oksijenin karşılığını bir çiçek gibi geri verebiliyor muyuz, yoksa sadece dünyadan götürüyor muyuz? Bazı insanlar biliyorum, sadece çevrelerine her anlamda zarar veriyorlar, bunun kimseye yararı yok. Dünyaya yararlı biri olmak hem sizi iyi hissettirecek, hem de bana inanın ki, bu tutumunuzun karşılığını alacaksınız :)

Bugün bu güzel paylaşımı GEFC'ye taşımaya karar verdim, hemen Dilek'e GEFC'de herkesi kedi evi yapmaya davet etmek istediğimi söyledim. Böylelikle daha çok kedi evimiz olacaktı. Mısır'da bile kutsal görülen bu asil canlı, bir insan dosttan çok daha vefakar, çok daha sadık , kişilikli ve dürüst olacaktır. Onlara iyi bakın, onlar kimi insanlardan daha çok yaşamayı hak ediyor. GEFC'de kedi barınağı yaptığı iddia edenlerin sayısı inkar edilemezdi fakat fotograf yollayarak kantılayan 3 kişi oldu. Beni gururlandırmanızı dilemiştim, GEFC'den bu yardım elini isterken. Biraz daha gururlanmak isterdim :P
Kedi barınağı yapmasınız dahi, kedilere ve tüm hayvanlara gerçek bir insan olarak, hayvanlar kadar olgun davranacağınıza, onları sevmeyi bileceğinize inanmak istiyorum.


Salt sevgimle...

GE





GEFC TARAFINDAN YAPILAN BAZI BARINAKLAR
(benimle paylaşılan fotografların hepsini yayınlayacağım)

burcu okta

http://yfrog.com/h3tahhj

   (elifunkesti)



0 yorum :

Yorum Gönder