12 Mayıs 2010 Çarşamba

ÇÖREKLERİ VE LİMONATALARIYLA MESHUR KEDILERİM...


hafif bi serinlige ihtiyacimiz vardi, ben ve yeni kedicigimin...
yorgun kontrolsuz bedeniyle, devrilerek her uyuyusunda annesini 
goruyordu belki de...
o sicakliktan, ilk askindan ayrilirmiscasina koparak geldi bugun.
5 saat suren uzun su icme faslindan sonra yanan icini sonduren kucuk 
gri kedicik, tum evi saatlerce arsinlayarak yeni coplugunu kesvettikten sonra ,
yardimlarimla cikmasina veshile oldugum ,
onun boyuna gore epey yuksekte olan pencerenin ,
mermer kenarinda uykuya daldi, yaklasik 2 saat kadar uyku halinde 
huzurla bulustu.
orda aradigi esintiyi bulmus olsa gerek ki, bir sure sonra kendi 
basina tirmalamamalik denen zimbirtiyi ,
adeta bir yangin merdiveniymis gibi kullanarak oraya tirmanmaya 
calisiyordu.
kahkahalarim esliginde , tekrar ona gore buyuk olan ellerimle , bir 
yardim eli oldum ona.hatta soyle diyelim sedye oldum ona.
simdi yine uyuyor , gobegini serin mermerde sogutuyor, esintiyi 
tuylerinde hissediyor kerata...

ya ben? benim esintim nerdeydi?
matruska olmak isterdim ben de. o benim kedim, ben de bir baskasinin 
kedisi olmak isterdim.
ama bu matruskalar 3 kisiden olussun lutfen,!!!! o da baskasinin 
kedisi olmasin.
beni buyuk elleriyle yuksek pencerelere cikarip gozetsin , sevsin, 
beni kediymisim gibi karsiliksiz sevsin istiyorum.
zaten ordayim ben. ben zaten ordayim gercekten.
napalim artik ben senin kedin de olurum annen de fumocum sen yeter ki 
tombili rahmetli kedim Loco gibi disi kedilerin cazibesine kor kutuk 4 
kat yukardan atlayip kafa ustu cakilma.:(((
kediler de 3-4 kat mesafeden atlamakta zorluk cekiyorlarmis,oysa ki 
3-4 kat mesafeden daha az derinlikte bir uzaklik,
ve 8. kat gibi bir uzaklik onlarin dengelerini bulmalari icin gerekli 
olan donus hamlelerini ve planlamalarini yapabilmeleri icin idealmis.
kediler bu sartlarda evet 4 ayaga dusuyorlar. ama LocO Talihsiz bir 
azgin kediydi.
hayir yani adini bosuna loco koymadik , bir deli cilgin psikopat 
kediydi ki sormayin,
ayni zamanda aaa hakkini yemeyelim, sanatci ruhlu bi kediydi,
hoperlorlere kulagini dayardi sanki benden daha fazla duyMUYORMUSSS 
gibi...sagir degildi masallah ama oyle de iyi bir dinleyiciydi.;)
lap top u kapatma dugmesini ogrenen bir kedi olabilir mi?
o bunu kasitli olarak yapiyordu onla ilgilenmem icin her seyi 
yaptiktan sonra,
yeterli ilgiyi alamadiysa. bu yola basvuruyordu.
yanimda yatip koluma asker arkadasiymisim gibi patisini atarak mouse 
u manzaradaki ucan kus misali izlemesi de ayri bir zevkiydi tabii
.bir de camasir makinesinin karsisina gecerek bir dans gosterisi bir 
muzikal izlermis gibi buyuk bir ilgiyle izlerdi.
kafasinin cizdigi daireleri havada gorebiliyorsunuz tabii izlerken...
dondurmayi cok seven Loco, karsisinda onunla paylasmadan dondurma 
yiyen biri olursa,
gozlerini kisarak kin dolu bakislarıyla , ve aglayan ifadesiyle 
vicdan azabindan oldurme yontemini kullanirdi.
en nihayetinde basarili da olurdu. belki bir kulah dondurma asla 
yiyemedi ama erimis 5 damla dondurma yedigi olmustur.
kedilerin dillleri tatliyi ayirt etmeye pek elverisli diilmis ama 
Loco nun dondurmayı sevdigi bir gercekti.
bugun mukafat olarak bir iki damla da fumoya verdim bayildi. 
parmagimin tadi da oyle saniyordu sanirim, dondurma bitince ısırıyordu.
Onun bir insan parmagi oldugunu o da ogrenecek.
belki de soguk ve nemli yerleri seviyordu loco.insan irkinin "tuyleri 
de daha uzun olsun bu kedilerin yahu " diyerek urettigi bir turdu 
sonucta
bir afrika kedisi olsaydi 9canli olurdu.
oysa ki bizimki 2 canliydi, su disilere atlama olayini 2 kez 
deneyebilmisti 9 kez degil.
kismet diilmis.erkek milleti degil mi, zamparaliktan vazgecmesi biraz 
guc oldu. bu olaydan feyz alan insan erkekler de vardir insallah...
ve neyse o tuylerde sicaklarda havale geciriyordu
nerde kuytu, kose, tas, mermer, dus...orda loco mubarek.
kuvette lavoboda yatarken ya da damlaya damlaya gol olmasin benim 
migdeme gitsin fikriyle tunedigi lavaboda musluktan damlayan sulari 
icerken bulabilirdiniz onu. .
bi kere de televizyonun camli dolabina baya uzaktan son suratle kosup 
kosup bir carpti,
beyin kanamasi gecirio sandim , herhalde kendi yansimasini gormustu 
uzaktan.
Loco bir durakladi, yuzunu turk filmlerindeki gibi iki avucumun 
arasina alip " Loco goruyor musun ? yasiyor musun? iyi misin? " diye 
acikli bir sesle yakardim ama ambale olmus bi ifadeyle bana bakiyordu,
konusmasini mi bekliyordum bilmiorum bu kapasitesinden fazlasiydi ama 
uyusmustu herhalde.
o anda kac beyin hucresi olmustu acaba o yaramaz kucuk beyninde? 
saatlerce bunu dusunmustum. benim yaramaz kedim zekasindan mi 
kaybetmisti bir darbeyle acaba...
trajikomik. neyse ki biseyi yokmus. ne kadar cok seviyorum 
LOCOyu.cumlemden anliyorum hala kabullenemedigimi.hala yasiyormus 
gibi. ve hala bana bakiyor cunku beraber cekildigimiz bir fotonun kara 
kalem calismasi cerceveli bir sekilde bas ucumda asili.aldigim en 
guzel hediyelerden biriydi. aldigimda cok aglamistim. benim bence 2 
kedim var.
simdi de avuc kadar boyuyla daracik pencere kenarinda yaylada yatarmis 
gibi yatan fumo uykusunda kolunu bacagini sarkitmis, yataktan bile 
henuz ustaca atlayamiyorken,
pencerenin kenarindan duserse Loco nun eceline kavususu gibi ayni 
kadere sahip olabilir.ALlah korusun ...aaa!..
her an gozum ustunde. dilimiz yandi ogrendik...

İNANAMIYORUM. fumoyla bugun tanismamiza ragmen kucuk patileriyle 100 
adim uzakliktaki kumuna gidip coregini kondurmus.
benim LOco cugum bunu yarim yilda ogrenmisti, diyorum ya, psikopatti 
yaa...
inadina gozumun icine bakarak malum anladiniz ne yaptigini....ama 
iste kedi dogasina gore isaretleme yapiyordu kizginca. psikolojik 
problemleri vardi ben ne yaptiysam yaranamadim.
beni de ona meydan okuyan buyuk bir kedi rakip olarak mi goruyordu 
acaba hahaha ?
annem de loco her nereye giderse gitsin oraya oturma buraya oturma 
diyerek surekli rahatini bozuyordu.neymis efendim tuyleri dokuluyormus.
iran kedisi tabii dokulecek genleriyle oynanmasaymis..bir bakimdan , 
iyi niyetli olsa da annemi dusununce kurtulmak icin atlamis olabilir 
diyorum.????!!!!!
simdi elmaira gibi ifade ettigime bakmayin, ben kedim icin her zaman 
en iyisini basarmaya calisan cok guclu bir duygusal bag besleyen ve 
yitirdiginde de uzuntusunu ustunden zor atmis olan bir sahibim.sadece 
pek disa vurumcu diilim bu konularda bazi insanlar da, "gulcin 
hic uzulmemisti gulerek anlatiyordu " seklinde bir izlenim edinmisti. 
insanin ici hindistan cevizi gibi farklı olabiliyor disi sacakli sert 
kahverengiyken oysa ki ici sulu ve acik renk olabiliyor.keza annem de 
oyle loco icin cok agladi.bu sefer daha temkinliyim. kitaplar okudum, 
tecrube kazandim ve bu sefer kedim tuvalet egitimli ve 3 aylik olarak 
elime geldi. ve 2 kerede kumun yerini ezberledi. bunun olabilecegini 
hayal bile edemezdim bir anda su kucucuk kediye tapasim geldi, bazi 
insanlara ders verebilir. kediler benim icin de kutsaldir.

EN KUCUK KEDI BILE BIR BASYAPITTIR.DA VINCI

BIR KEDI BESLEMEK 1000TANE FARE BESLEMEKTEN IYIDIR.bir norvec atasozu.

rahmetli kedilerim;
LOCO & Fumo-chariot'nun anısına...

2008 temmuz
Gülçin Ergül

5 yorum :

  1. Kedilerin senin gibi bi sahibe sahip olduklari için eminimki bu dünyayi çok güzel hatirlayacaklar..

    YanıtlaSil
  2. Katılıyorum.Ayrıca kedilerinle ilgili bir kitapta yazabilirsin bence ya da ona benzer bir şey bunu bizmle paylaşman bile çok güzel kedilerinin yerinde olmak istedim bir an çok şanslılar... :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel yazıyorsun Gülçin Gaksu ya katılıyorum kesinlikle sen mükemmel bir sahipsin kedilerin için... :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel yazıyorsun Gülçin.Gaksu'ya katılıyorum kedilerin için bulunmaz bir sahipsin... :)

    YanıtlaSil
  5. Çook güzel yazıyorsun Gülçin.Gaksu'ya katılıyorum,sen kedilerin için bulunmaz bir sahipsin... :)

    YanıtlaSil